Heerlijk weer en tropische eilanden...

5 december 2009

Vanuit Fukuoka zijn we afgelopen donderdag met behulp van twee korte vluchtjes naar Ishigaki gevlogen. Een eilandje op steenworp afstand van Taiwan waar het nu lekker warm is.

Op Ishigaki aangekomen werden we hartelijk welkom geheten door de de mensen van ons “hostel”. Dit hostel was “goed”koop maar ook een beetje crappy. We hebben letterlijk op de steigers geslapen en op de grond ontbeten. Gelukkig waren de eigenaars erg vriendelijk en behulpzaam.

Ishigaki wordt beschouwd als het Japanse equivalent van Hawaii. Het is niet te vergelijken met de rest van Japan (je hebt het idee dat je in een ander land bent...). Ishigaki is een mooi groen eilandje met mangroves, bergen en zandstrandjes. Vooral druk in de zomer en op dit moment is er dus (op ons na...) ongeveer geen toerist te vinden!

De eerste dag hebben we een beetje over het eiland heen geslenterd en een bezoek gebracht aan de attractie de “Hot Spar” (dat achteraf een supermarkt bleek te zijn...). De dag erna hadden we een autootje gehuurd waarmee we over het eiland hebben gecrost en de mooiste plekjes hebben bekeken. Zo zijn hebben we een stop gemaakt bij de Mangroves. Bij het bekijken van deze mangroves verdwenen we allemaal tot onze schenen in de blubber... Op het uiterste puntje van het eiland hebben we ook nog gekeken naar de vuurtoren genaamd “Righthouse”...

Vanuit Ishigaki zijn we vanochtend met een super snelle boot naar Iriomote gegaan. Iriomote is een eiland waar bijna geen sterveling woont maar waar de natuur erg mooi is! Dit gaan we dan ook morgen en overmorgen onderzoeken. Morgen gaan we hiken en overmorgen gaan we een Canoe “Lenten J”.

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Heel veel groetjes (ook aan Sinterklaas en zwarte Piet..)vanaf het zuidelijkste puntje van Japan!

Myrthe, Renee, Aniek, Jan, Gert-Jan en Mark!

@ Wouter & Mechteld, veel plezier op jullie doorreis!

@ Sjaps, Yakult met alcohol... dat lijkt ons pas vies!!!

1. Karin:
    Hey!!

Wat een leuke verhalen, dat met die sumo-worstelaars moet onwijs grappig zijn geweest! Geniet nog van de komende tijd! Zal wel lukken ;)

Groetjes!
  2. Henriette Smeets:
    Hallo allemaal,
    Van Sinterklaas en de twee Zwarte Pieten moesten we jullie allemaal de groeten doen. Sinterklaas heeft wél gezegd, dat jullie allemaal heel braaf moeten zijn daar in Ishigaki... want... met de stoomboot is hij zó in Japan en neemt jullie mee in de zak naar Spanje... aldus de wijze woorden van de Sint! Maar alle gekheid op een stokje, geniet van het heerlijke weer op dat mooie tropische eilandje... momenteel "stortregent" het hier... het lijkt mij nu zelfs heerlijk om te kanoën in het zonnetje (Mark weet hier alles van... ) De foto's waren leuk; och jee, hebben ze in Japan "witte" Pieten??? Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag! Veel plezier en veel liefs, Henriëtte
  3. Peter van der Ven:
    6 december 2009
    Het lijkt wel of jullie midden in de expeditie robinson zitten.Hebben de mannen al baarden en wie van jullie heeft zijn eigen gevangen visje al op het strand gebarbequed? Geniet deze dagen van de stilte en de geweldige omliggende natuur.
  4. Esther:
    7 december 2009
    hey jongens,

Leuk hoor al die avonturen, jullie zijn vast al weer terug van het canoe lenten... ben erg benieuwd, wie is er allemaal omgeslagen ;)
    We zijn hier ook al veel studiereis gangers tegen gekomen, en iedereen heeft het naar het zin!

Ben blij dat sinterklaas ook de zuidelijke eilanden heeft kunnen bereiken. En Mark, kreeg je suikergoed of een roe ;)

Wens jullie nog heel veel plezier de komende weken, en een goede terugreis voor hen die eerder terug gaan. Voor de rest, tot ziens in Tokyo!!

Groetjes, Esther en Eddy