De laatste twee daagjes in Tokyo

Hoi Allemaal!

Onze laatste twee daagjes in Tokyo zitten er op. Twee daagjes die weer voldoende verbazingen met zich mee brachten over de nog steeds vreemde Japanners! Om een impressie te geven hebben volgt hieronder nog een laatste verslagje.

Maandag:

Gisteren zijn we ’s ochtends weer naar de Tsujiki vismarkt geweest. Deze hadden we tijdens de studiereis al bezocht. Dit keer was ons doel om lekkere Sushi te scoren... Een doel dat we gehaald hebben! Na eventjes zoeken kwamen we in een leuke bar waar we heerlijke Zalm, Tonijn en andere lekkere sushi gegeten hebben. Dit onder het genot van luid schreeuwende koks!

Na de vismarkt gingen we naar de wijk Asakusa. Aniek had uitgezocht dat je hier het plastic voedsel kunt kopen dat restaurants gebruiken om hun producten de “showen”. Een apart gezicht... Ook vonden we hier een heuse “dog bar” een bar waar je met je hond gezellig iets kunt gaan drinken...

Na de plastic meuk gingen we op weg naar Akihabara. Een wijk waar redelijk veel kerels lopen die de nieuwste elektronica kopen. Het stikt hier dan ook van allemaal winkeltjes met elektrische rommel. Na het elektronica kopen moeten de Japanse kerels natuurlijk ook een lolletje hebben en daarom gaan ze naar allemaal “corrupte” winkeltjes of bars. Omdat Gert-Jan en Aniek er nog niet geweest waren zijn we nog maar eens naar een Maid Bar in gegaan. Een bar waar je allemaal japanse (en lelijke westerse) vrouwen hebt in gekke costuums die je eten betoveren... Voor de jappen schijnbaar ook een goede plek om te vergaderen ;-) Vage shit dus...

Na een lekker etentje hebben we met Wouter nog maar even het locale bier en de sake getest J ook hebben we nog even de hobby van Gert-Jan beoefend... Tegen iedere japanner die je tegen komt “Konbanwa” (goede avond) roepen... erg geinig J.

Dinsdag:

Na deze mooie dag volgde er vandaag nog een.. Na het lekkere ontbijtje (toast met Jam..) in ons hotel gingen we naar Shibuya. Dit is een wijk in Japan waar de Japanse jeugd de centjes uitgeeft aan kleren of gekke gadgets. Wij zijn dan ook maar eens even in het Japanse shopping wereldje ingegaan op zoek naar gekke gadgets. Je kon echt vage dingen vinden zoals bijvoorbeeld kleine garnaaltjes in een bekertje of allemaal knettergekke costuums. Ook zijn we even door Shibuya 109 gelopen, een warenhuis waar allemaal jonge japanse dames op zoek zijn naar de (voor onze ogen) knotsgekke kleding...

Na het shoppen zijn we nog even over Love Hotel Hill gelopen. Dit is een deel van Shibuya waar de jongeren na het shoppen gaan “klussen”. Je hebt hier de befaamde love hotels waar je kunt kiezen tussen “rest” ;-) of “stay”.... Apart he!

Vanavond was alweer het laatste avondmaal. Samen met de groep van 10 mensen die vanaf Tokyo terug vliegt naar Nederland hebben we lekker gegeten bij het Japanse restaurant Za Watami in onze wijk Jimbocho.

Op dit moment pakt iedereen nog even de laatste spulletjes in om morgen al vroeg naar het vliegveld te gaan (6:45 gaat de metro...). Om 11.30 gaat onze vlucht en om 15.45 landen we al op Amsterdam terwijl het 12 uur vliegen is..... magic.

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties op de site!

Geniet van de kerstdagen en een goede jaarwisseling!

Laatste groetjes uit Japan!