Watervalletjes en oerwoud..

8 december 2009

Nog even een update vanaf het super mooie eiland Iriomote. De laatste twee daagjes was het heerlijk weer, ongeveer 25 graden en de zon scheen volop (waardoor sommige bruin en andere rood kleurden...). We zijn de afgelopen daagjes weer lekker actief bezig geweest en hebben weer wat van het eiland ontdekt. Na lang onderhandeld te hebben met een gekke jap in een klein keetje hebben we kunnen regelen dat we een dag konden gaan wandelen met een gids en de andere dag konden gaan kanoen.

Zondag zijn we dan samen met die Japanner het oerwoud ingedoken. We gingen over een pad dat niet bepaald goed aangelegd was en moesten dan ook soms door riviertjes heen lopen en onder omgevallen bomen door kruipen... Mooi avontuurlijk dus! Na ongeveer 1,5 uur omhoog klimmen en klauteren kwamen we aan bij een waterval. Bovenop deze waterval had je een gaaf uitzicht op de jungle en de zee, een prima plek om te lunchen dus! Tijdens deze lunch kwamen we er achter dat het hele water vol zat met garnalen, iets wat we ook nog niet eerder gezien hadden. Na deze lunch weer 1,5 uur naar beneden klimmen en klauteren... Achteraf zijn we naar een strandje gegaan waar we nog gesnorkeld hebben. Renee en Aniek hebben hier nog de befaamde Fugu vis gezien.

Maandag was ook weer een actief dagje dit keer gingen we kanoen. Onze gekke japanner had ons midden in de mangroves afgezet met een kaartje van de omgeving. Schijnbaar hoorde niet alles tot zijn “territorium” dus mochten we maar een bepaald deel uitstappen en rondlopen. Esther: we waren nog een 20 minuten aan het kanoen toen Gert-Jan en Jan al omgeslagen waren... Erg hilarisch;-) Na een half uurtje kanoen zijn we gaan wandelen, een smal bospad leidde ons naar een waterval. Niet zo mooi als die van zondag, maar toch wel erg leuk. Bij deze waterval hebben we een vliegende hond in een boom zien hangen, ook wel mooi. Toen we weer terug gewandeld waren hebben we nog een aantal andere riviertjes doorgevaren en genoten van de mooie omgeving met mangroves en alle beestjes die hier in zitten.

Onze globale planning is als volgt. Vandaag gaan we weer terug naar Ishigaki met de boot. Morgen gaan we vanuit Ishigaki naar Taketomi, een klein eilandje voor de kust van Ishigaki dat wel mooi schijnt te zijn. De elfde vliegen we weer naar Osaka. Nog even een paar daagjes genieten van de zon dus!

Heel veel groetjes vanaf het zuidelijkste puntje van Japan aan alle lezers!

Aniek, Myrthe, Renee, Mark, Gert-Jan en Jan,

1. Henk ter Boo:
    Hoi Gert-Jan en mede nareizigers,

Mooi verhaal en foto's, ff op het werk bekeken .
    Foto's ook geprint voor thuis.
    Alles goed hier , blijf genieten ,groet van pa, ma en Heros.
  2. Hennie en Henk. Borculo:
    8 december 2009
    Beste Grt Jan en mede reigenoten.volgen julie bijna dagelijks,schitterend om te zien,foto's natuur lijken wel een beetje op Indonesie.geniet met z'n allennog een beetje en veel plezier.H H Borculo
  3. Henriette Smeets:
    Hallo allemaal,
    Heerlijk om jullie verhaal weer te lezen en de foto's te bekijken. Geniet daar maar van het mooie weertje! Hier regent het weer eens..! Liefs van Hub, Vera, Henriette
  4. Paul en Jeroen:
    He mensen!

Ziet er goed uit daar! Het weer is (ongeveer) net zo goed als bij ons zo te lezen, misschien iets minder. Turbo: niet verbranden he ;)

Veel plezier en tot zaterdag!

Groetjes uit Tokyo! (en omstreken)
  5. Wouter en Mechteld:
    8 december 2009
    Weer mooi verhaal :D wij zitten nu heerlijk in een super zonnig aso!! Veel plezier en tot in tokyo!!
  6. TES & CO:
    Hallo allemaal,
    Het onderhandelen gaat jullie kennelijk wel goed af. Mooi resultaat en lekker actief. Zelfs actief op jullie kamer om de bedden te testen. Gelukkig staat bij de foto als toelichting dat het om het testen van het bed gaat, anders zouden we denken dat bij jullie een "witte Piet" door de "Japanse schoorsteen" was gekomen (prachtige foto!!! Trouwens de andere ook, hoor.)

Groetjes en blijf lekker genieten.
  7. Steven:
    8 december 2009
    Mooi reisje zie ik, ga zo door, ondanks dat het nog maar een paar dagen zijn. Geniet er nog van!
  8. Marieke en Gerto:
    9 december 2009
    Hey GJ en medereizigers!

Behoorlijk actief aan het doen;)
    Geniet van jullie reis en de dagen zullen omvliegen.

Groetjes Marieke en Gerto
  9. Sjoerd:
    13 december 2009
    Ha Gert-Jan en co,

Mooie verhalen hebben jullie, Japan is toch wel een heel andere wereld he (vooral tropischer!) Maak er nog wat moois van de resterende weken!

Sjoerd
  10. Esther:
    15 december 2009
    Hoi luitjes,

Klinkt echt lekker als vakantie, zowel actief als uitrusten.
    Als je weer met je voeten op de grond wilt komen, check even je email betreffende de JAL vlucht van Osaka-Tokyo..

groetjes, Esther