Welkom op de site

27 oktober 2009 - Enschede, Nederland

こにちは!Welkom! Welcome!

Op de site van Myrthe van der Ven, Renee Kolgen, Aniek Even, Jan de Jong, Gert-Jan ter Boo en Mark Smeets. Op deze site kunnen jullie de avonturen lezen die we mee gaan maken na afloop van de studiereis naar Japan.

Tijdens de studiereis (van 7 november tot 28 november 09) kunnen lezen op http://www.studytourjapan.nl. Tijdens deze reis gaan we in 3 weken achtereenvolgens naar Tokyo, Osaka, Nara, Hiroshima en Kyoto. in deze tijd gaan we bedrijven, ziekenhuizen en universiteiten bezoeken in Japan. Daarnaast gaan we natuurlijk ook genieten van de mooie cultuur, gekke japanners en er zullen ook wel de nodige kilootjes sushi en litertjes bier en sake door heen gaan!

Na deze 3 weken gaan we zelf door reizen. Eerst naar Fukuoka om hopelijk nog een kaartje te krijgen voor de laatste dag van een Sumo Tournament. Na Fukuoka gaan we naar Nagasaki waar we een bezoek gaan brengen aan Decima, de plek waar de Nederlanders heel lang handel gedreven hebben. Na Nagasaki pakken we op 3 december het vliegtuig en gaan we ongeveer 1000 kilometer naar het zuiden naar Ishigaki en Iriomote.

Ishigaki en Iriomote zijn twee tropische eilandjes in de buurt van Taiwan waar het dan nog aangenaam weer is (zo'n 20 graden :-)). Voor een overzicht zie http://www.ishigaki-japan.com/ Op 11 december vliegen we weer terug naar Osaka.

Renee en Jan zullen ons dan verlaten en met het vliegtuig weer richting Schiphol vertrekken.... Aniek, Myrthe, Gert-Jan en Mark blijven nog tot 23 december. Het programma is nog niet bekend.

Samengevat: van 7 tot 28 november zie http://www.studytourjapan.nl. Na deze tijd kun je op deze site onze ervaringen lezen!

Uiteraard vinden we het erg leuk als je een reactie achter laat!

さようなら!Tot ziens!

Groetjes,

Aniek, Renee, Myrthe, Jan, Gert-Jan en Mark

1. Jenny Smeets:
    31 oktober 2009
    Fijne reis allemaal en veel plezier in Japan
  2. Marjolein van Bloem:
    6 november 2009
    Hoi allemaal,

Heel erg veel plezier de komende weken! Ik ga jullie site zeker regelmatig bekijken.
    Geniet ervan!
  3. Richard:
    9 november 2009
    Thanks so much for linking to my site. Have you been to Ishigaki already or are you planning to go soon? (Sorry, but I can only read English or Japanese).

I see 'Osaka' mentioned too. Another one of my favorite places in Japan.

Thanks again,

Richard
  4. Beus:
    15 november 2009
    Ush!
  5. TES & CO:
    28 november 2009
    Zo... de studiereis zit erop en nu nareizen. Eventjes wat "uitrusten" en vakantie vieren met een minder druk en (nog) niet helemaal vastgesteld programma. Ook nu zullen jullie vast weer genoeg boeiends vinden en plannen.
    Een heel fijn vervolg van de tijd in Japan gewenst.
  6. Peter van der Ven:
    28 november 2009
    Na 3 weken wenig nachtrust nu enkele weken lekker ontspannen.Geniet met volle teugen van een paar geweldige weken vakantie.
  7. Sjaps:
    29 november 2009
    Hey Sjappies, al vatsige sumo's gezien? Het is nog vet mooi weer hierzo!
    Goed jongleerstekkie hier trouwens :)
    Op naar het bier!
    Sjaps.